kisah mama saya yang cerdik

Thursday, March 31, 2011
pada suatu hari..mama saya suruh saya buat sesuatu...
hagemaru...boleh tolong mama tak? 
disebabkan saye ni anak yang baik..saye terus mengikut arahan mama........tiba2 saye terjumpa 2 orang kanak2 sekolah tadika sedang memegang bungkusan makanan ringan yang sudah kosong..






Saya::bak sini plastik tu...
Budak Tadika::tp dh takde isi la abg hagemaru
Saya::alaa....bg je...

dan saya meneruskan lagi usaha mencari bungkusan makanan ringan yang sudah kosong..tak kire la daripade sesiapapon..

saya ambik ye...


saya ambik ye pakcik...

dan setelah saye penat mengumpul kesemua bungkusan makanan ringan tu...saye pon balik ke rumah..          
saya::mama!!!....mama!!!...mama!!!...saye dh balik.....
mama:: iye..mama dgr....mane barang yg mama pesan tu...
Saya::ini dia...cukop tak mama?
Mama::cukop sgt garam ni hagemaru....lepas ni kite buat mcm ni lagi ye...tak payah beli dh..jimat kan............




                                      mama saye mmg bijak.....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...